Blogue do Centro de Formação da Aproged Mapa do Site da Aproged Contactos da Aproged Área reservada aos Associados Blogue do Centro de Formação da Aproged Mapa do Site da Aproged Contactos da Aproged Área reservada aos Associados Blogue do Centro de Formação da Aproged Mapa do Site da Aproged Contactos da Aproged Área reservada aos Associados Blogue do Centro de Formação da Aproged Mapa do Site da Aproged Contactos da Aproged Área reservada aos Associados

ARTIGOS CONFIRMADOS PARA APRESENTAÇÃO NO GEOMETRIAS'14(por ordem de recepção)

ARCHITECTURAL DESIGN USING WIRIS (Castelhano) Maria Blanco Martín

FREEFORM SURFACES ADAPTATION USING DEVELOPABLE SURFACES (Castelhano)

Francisco González-Quintial, Antonio Sánchez-Parandiet e Javier Barrallo
SOLID PERSPECTIVE AS A TOOL FOR THE GENERATION AND THE STUDY OF QUADRIC SURFACES (Inglês) Riccardo Migliari e Federico Fallavollita

EMBALAGEM PARA COLETA DE FRUTAS: MODELAGEM PARAMÉTRICA (Português)

Ana Steigleder, Flávia Silveira, Carolina Pillon, Mônica Kern, Underléa Bruscato e Fábio Teixeira

USING DIGITAL MEDIA IN TEACHING OF PERSPECTIVE

Marly Menezes Gonçalves

GEOMETRY OF KINETIC FOLDED SURFACES (Português)

Filipa C. Osório

ARCHITECTONICS: 1ST YEAR DESCRIPTIVE GEOMETRY FOUNDATION COURSE AT THE TU BERLIN (Inglês)

Chr. Barlieb

A GEOMETRICAL COMPOSITION BASED CORK MORPHOGENESIS (Inglês)

Maria João Oliveira e Vasco M. Rato

TEACHING COMPUTER SCIENCE WITH GEOMETRIC MODELING

António Menezes Leitão

INTRODUCING CONCEPTS OF GRAPHICAL PROGRAMMING THROUGH EXERCISES BASED ON LIGHT-SHADOW DICHTONOMY (Inglês)

Sema Alaçam, Saadet Bacinoglu, Yekta Ipek e Gülen Çagdas

GEOMETRY IN MARK BURRY’s WORK (Português)

Susana Aires Neves

THE INVERSE PERSPECTIVE FOR ANALYZING A PAINTED ARCHITECTURE BY PAOLO VERONESE

Alberto Sdegno e Silvia Masserano

THE AUGMENTED REALITY OF THE USE OF “BuilAR” SOFTWARE IN TEACHING AND LEARNING PROCESS OF PROJECTIVE GEOMETRY

Ana Harris, Marcelo Moraes e Regina Ruschel

DRAWING MATHEMATICS – A TRIBUTE TO GEOMETRY

Helena Rua e Ana Tomé

PERSPECTIVE AS A REPRESENTATION MODE (Inglês)

Riccardo Migliari, Jessica Romor e Marta Salvatore

LEARNING (R) EVOLUTION – ACHIEVING UP CONSISTENCY BETWEEN THE REAL AND VIRTUAL WORLD (Inglês)

Mauro Costa Couceiro

NEW GEOMETRY OR RENEWED DESCRIPTIVE GEOMETRY? (Inglês)

Federico Fallavollita e Marta Salvatore

TRANSFORMABLE DESIGN: AN APPROACH BETWEEN MATHEMATICS AND ARTS (Português)

Márcia Anaf e Ana Harris

THE CONSTRUCTION OF PERSPECTIVE IMAGE FOR A DIGITAL REPRESENTATION OF PIERO DELLA FRANCESCA’S PROCEDURE (Inglês)

Jessica Romor

THE SPHERE IN ARCHITECTURE. EDUCATIONAL FOR THE KNOWLEDGE OF THE ARCHITECTURAL PROJECT (Inglês) 

Carmela Crescenzi

TAXICAB GEOMETRY AND ITS EMERGENCE IN THE CITY PLAN (Português)

João Ventura Lopes

DIFFERENT PEDAGOGICAL USES OF THE CONCEPT OF DILATION (Português)

Manuel Albino

DESCRIPTIVE GEOMETRY LEARNING IS NO MORE THREATENED BY DYNAMIC GEOMETRY SOFTWARE THAN STAIRS BY ELEVATORS (Português)

Vera Viana

DIGITAL DIAGRAMS AS SPATIAL DESIGN TOOLS (Inglês)

Miguel Paredes Maldonado

BEYOND EUCLIDIAN GEOMETY: FRACTALS AND ARCHITECTURE (Inglês)

António Lima

THE EFFECTIVENESS OF A MULTIMEDIA DVD FOR TEACHING PROFESSIONAL RENDERING TECHNIQUES TO DESIGN STUDENTS (Inglês)

A. Velasco, B. Pasin, C. Ultav, Özge Başağaç, S. Balcioğlu, S. Günay, E. Tezcanli, Selma Göker, Sri Pattur e Can Akalin

MODELING AND MANUFACTURING STRATEGIES BASED ON SMART GEOMETRY. EXAMPLE OF A STAND (Inglês) 

H. Martinez, U. Bruscato e F. Seron
   
CALL FOR PAPERS - VALORES DE INSCRIÇÃO PARA ORADORES (formulário disponível em PT / EN)
 
8 de Fevereiro - 18 de Abril
19 de Abril - 19 de Maio
 
nos dois dias
num único dia
nos dois dias
num único dia
Associados da Aproged e Estudantes
60,00€
60,00€
75,00€
75,00€
Público em geral
120,00€
120,00€
150,00€
150,00€

Os valores de inscrição incluem coffeebreaks e um CD com o e-boletim Geometrias'14 e as respectivas Actas. Não incluem almoços, o jantar e inscrições nos workshops do dia 18 de Maio.

 
SPONSORS
  Areal Norcópia    

 

 

optimizado para googlechrome